Het is voor mijn klanten geen geheim dat ik een fan ben van Bing Ads, het advertentieplatform van Bing & Yahoo. Met ~5% bereik je weliswaar niet heel veel mensen in vergelijking tot Google AdWords, maar je bereikt wel degelijk incrementele zoekers die daadwerkelijk op zoek zijn naar jouw producten of diensten.
Voordelen Bing Ads
Tot dusver zie ik bij vrijwel al mijn klanten positieve resultaten met Bing Ads. Waarom? Eigenlijk simpelweg vanwege drie voordelen:
- Lagere kosten per conversie vanwege lagere CPC;
- Meer bereik op shorttail zoekwoorden (minder concurrentie, maar ook lagere CPC);
- De mogelijkheid tot een bodaanpassing voor tablets (dit gaat helaas veranderen).
Reden genoeg voor iedere AdWords adverteerder om ook te investeren in Bing Ads. Er is eigenlijk geen reden om het niet te doen, Bing Ads biedt namelijk ook de mogelijkheid om automatisch je AdWords campagnes te importeren. Vergeet hierna niet je biedingen wat te verlagen ;-).
Bing Ads Auto-tagging
De enige reden om niet in Bing Ads te investeren is tijd. Met Bing Ads kan het frustrerend zijn om bestemmings URL’s te voorzien van Google Analytics campagnetags (UTM_tags). Natuurlijk bestaat er de ‘old school’ mogelijkheid om de bestemmings URL’s automatisch te voorzien van campagnetags.
In principe werkt dit prima, echter kan dit ook erg foutgevoelig zijn als je bijvoorbeeld werkt met een eigen trackingsysteem. Met als gevolg extra handwerk in excel om fouten te herstellen.
Met de nieuwe Bing Ads auto-tagging feature is dit gelukkig verleden tijd! Net als in Google AdWords is dit een feature die je kunt activeren op accountniveau.
Hoe werkt Auto-tagging?
Om deze feature te activeren moet je onderstaande acties ondernemen.
- Binnen Bing Ads, ga naar Accounts & Billing;
- Klik op ‘Edit’;
- Activeer vervolgens de optie ‘auto-tagging’ en onderstaande waarden (substitution value) zullen automatisch worden ingevuld als een advertentie wordt uitgeserveerd:
Tip: wil je zelf bovenstaande waarden aanpassen, kies dan voor de optie ‘Keep my existing tags and add any that are missing’. Zo kun je bijvoorbeeld de naamgeving van utm_source wijzigen in ‘bingads’, mocht je dat willen.
Accounts & Billing scherm waar je auto-tagging kunt activeren:
Kom je er uiteindelijk nog niet uit? Schiet me even aan en ik help je graag verder met de koppeling tussen Bing Ads & Google Analytics.
Succes!
Laat een reactie achter