Skip links

SEA voor Strandpark de Zeeuwse Kust

Portfolio Categories: Adwords, Dynamische advertenties, Remarketing, en SEA

Strandpark de Zeeuwse Kust is een vakantiepark in Zeeland, met een camping, chalets en glamping accommodaties. Impactful helpt Strandpark de Zeeuwse Kust bij het succesvol adverteren via Google AdWords in de Nederlandse, Belgische en Duitse markt. De Google AdWords campagne werd eerst door de klant zelf beheerd. In mei 2014 heeft Impactful het account overgenomen.

De uitdagingen

  • Het mediabudget beter inzetten
  • Optimalisatie a.d.h.v. conversies
  • Het vertoningsaandeel verbeteren
  • Omgaan met de fluctuerende vraag naar vakanties

Voordat Impactful dit account overnam werden er nog geen conversies gemeten. Om het succes van de campagne goed te kunnen meten moest dit nog geïmplementeerd worden. Ook zagen we een hoog verloren vertoningsaandeel. Dit betekende dat de advertenties van Strandpark de Zeeuwse Kust niet werden vertoond bij relevante zoekopdrachten doordat het budget niet toereikend was. Hierdoor liep het strandpark potentiële boekingen mis. De uitdaging was om hetzelfde budget beter in te zetten zodat we geen vertoningen meer zouden verliezen. Daarnaast fluctueert de vraag naar een vakantie op een vakantiepark per seizoen. In de zomer zien we bijvoorbeeld een piek voor last minute vakanties. Hier moeten we ook rekening mee houden in de AdWords campagne. De wens van deze klant was ook om de Facebook pagina te laten groeien, dit hebben we van ze overgenomen.

Aanpak

We hebben meteen conversie-doelen ingesteld zodat we de campagnes hierop konden aansturen. Het belangrijkste conversiedoel waren kliks naar de externe boekingswebsite. Daarnaast meten we microconversies zoals kliks op een emailadres en het downloaden van een brochure. Nu konden we het account gaan uitbreiden en optimaliseren, mede aan de hand van de conversie-data. Ook hebben we ervoor gezorgd dat het beschikbare mediabudget effectiever werd ingezet.

Wat hebben we ingezet?

Hieronder lees je kort welke functies en strategieën we hebben ingezet om tot het resultaat te komen.

  • Dynamische zoekadvertenties (DSA)
    • Hiermee bereiken we de long-tail
    • We hebben een DSA-campagne aangemaakt per accommodatietype, zodat we relevante advertentieteksten konden schrijven. Dit zorgt voor een betere klikfrequentie.
  • Remarketing (display)
    • Hiermee kunnen we de mensen nogmaals bereiken die de website al eerder hebben bezocht.
    • Ingedeeld per accommodatietype, zodat we de bezoekers advertenties kunnen tonen gericht op het accommodatietype dat ze op de website hebben bekeken.
  • Remarketing voor het zoeknetwerk (RLSA)
    • Door middel van RLSA kunnen we een bodaanpassing doen voor de mensen die de website al hebben bezocht.
    • We zetten RLSA ook in om alleen aan de mensen die de website eerder hebben bezocht advertenties te tonen.
      • Deze techniek werkte het beste voor generieke zoekwoorden waar we normaal niet op willen adverteren (“camping”, “camping nederland” etc).
  • Bid management
    • Vanwege de fluctuerende vraag naar vakanties is bid management zeer belangrijk.
    • Bid management heeft ervoor gezorgd dat we nu lagere klikprijzen betalen en dus meer kliks uit het budget kunnen halen.
    • Omdat we conversies hebben ingesteld konden we de campagne beter aansturen op het resultaat.

Resultaten 

In twaalf maanden tijd hebben we onderstaande bereikt:

  • Verbeterde Klikfrequentie (CTR) van 1,76% naar 2,57%
  • Substantieel meer klikken (+34% t.o.v. de vorige periode)
  • Minder verloren vertoningsaandeel (-61% t.o.v. de vorige periode)
  • 33% lagere klikprijs (gemiddelde CPC)
  • Meer inzicht in de prestaties en het elimineren van verspilling

Heb je het gevoel dat je net als Strandpark de Zeeuwse Kust meer uit je mediabudget kunt halen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!