Conversie-optimalisatie
Wil je weten hoe het komt dat ~97% zonder te converteren je website weer verlaat? En ben je ook benieuwd waarom 70% van de mensen in je winkelmand uiteindelijk niets bestelt? Nog belangrijker: vraag je je af hoe je de conversieratio kunt verhogen?
Dan is het een goed idee om te investeren in conversie-optimalisatie en usability. Door structurele verbeteringen te testen en door te voeren heb je zelf enorm veel invloed op een hogere conversieratio.
Mogelijke oorzaken voor een matige conversieratio:
- Knelpunten op de website of in het bestelproces;
- Matige gebruiksvriendelijkheid (usability & design);
- Weinig gebruik van verleidingstechnieken.
Conversie -optimalisatie biedt je de mogelijkheid om bovenstaande punten structureel te verbeteren. Met als gevolg dat de conversieratio en het rendement op alle onlinemarketingactiviteiten zullen stijgen.
Werkwijze & mogelijkheden
Nog altijd worden veel websites ontworpen op basis van keuzes, meningen en aannames van een designer, IT’er of zelfs een directeur. Vaak worden in dit proces keuzes gemaakt die de bezoekers niet waarderen en die de conversieratio kunnen schaden. In plaats hiervan is het beter om bezoekers mee te laten beslissen in dit proces.
A/B- & MVT-experimenten
Het optimaliseren van de conversieratio begint bij het analyseren van de kwantitatieve website-statistieken en het gedrag van website bezoekers. Vervolgens ontwikkelen we op basis van deze inzichten hypotheses. Door vervolgens deze hypotheses te verwerken in verschillende versies van pagina’s kunnen we een A/B-test uitvoeren waarin we de versies tegen elkaar testen.
Op deze manier beslissen bezoekers met hun gedrag ‘onbewust’ over het ontwerp en functionaliteiten van de website.
Kwantitatief & kwalitatief onderzoek
Het analyseren van website statistieken is slechts een van de vele methoden om knelpunten, en usability-issues te ontdekken. Afhankelijk van de aard van de opdracht gebruikt Impactful Online Marketing zowel kwantitatieve als kwalitatieve onderzoeksmethoden om test hypotheses te ontwikkelen.
Met name kwalitatieve input van gebruikers is erg waardevol in ons conversie optimalisatie proces.
Gebruikte onderzoeksmethoden
- A/B-& MVT-testen;
- Websitestatistieken;
- Heatmaps;
- Gebruikerssessies opnemen & afspelen;
- Enquêtes;
- Usability-interviews;
- Gebruikersinput (bijvoorbeeld top 10 klantenservice vragen, opmerkingen na NPS-scorecard).
Een greep uit de mogelijkheden met conversie-optimalisatie bij Impactful Online Marketing:
- Implementatie web analytics & conversie-optimalisatie tools;
- Analyse kwantitatieve websitestatistieken;
- Kwalitatief gebruikersonderzoek;
- Inzichten verwerken in bruikbare testhypotheses;
- Uitvoering A/B- & MVT-experimenten;
- Analyseren testresultaten.
Conversie-optimalisatiediensten
Al onze diensten worden voor iedere klant zorgvuldig en in overleg samengesteld. Na een eerste kennismakingsgesprek doen we een voorstel voor een, hopelijk langdurige, samenwerking.
Een greep uit onze conversie-optimalisatiediensten:
- Conversie-optimalisatiestrategie;
- Uitvoering van kwantitatief & kwalitatief onderzoek;
- Uitvoering compleet conversie-optimalisatieproces;
- Trainingen op maat (zowel 1-op-1 als voor teams).
Waarom Impactful Online Marketing?
- Ruim 10 jaar online marketing & web analytics ervaring;
- Ervaring met conversie-optimalisatie voor grote, internationale websites met aantoonbaar resultaat;
- Technische kennis van Javascript, jQuery en CSS ruimschoots aanwezig;
- Persoonlijk contact en begeleiding;
- Passie voor groei en maximaal resultaat;
- Impactful Online Marketing is gecertificeerd Premium Partner van Google Ads.