Waar je met zoekmachine marketing tegen een plafond kunt aanlopen, zijn de mogelijkheden met display advertising vrijwel onbegrensd. Je bent bij SEA en SEO immers afhankelijk van de vraag binnen zoekmachines. Om dit plafond te doorbreken kun je display advertising inzetten.
Door display in te zetten kun je met verschillende uitingen (banners, homepage takeovers) adverteren op diverse websites waar je doelgroep zich bevindt. Via netwerken zoals het Google Display Netwerk (GDN) en diverse Real Time Bidding (RTB) netwerken is het mogelijk om miljoenen Nederlanders te bereiken.
Zo kun je jouw merk, aanbieding, product of dienst extra onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep. Al surfend over verschillende websites komen deze mensen jouw display-uiting tegen. Hierdoor blijft je merknaam of aanbieding meer bij deze consumenten ‘hangen’ waardoor ze onbewust een voorkeur voor je merk ontwikkelen.
Vanwege deze verhoogde merkvoorkeur zorgen display campagnes voor een positieve uplift op ‘pull-marketing kanalen’ zoals zoekmachine marketing en affiliate marketing.
Wanneer is display advertising een geschikt medium voor mij?
Kun je twee of meerdere van onderstaande vragen met JA beantwoorden? Dan is display waarschijnlijk een uitstekend medium om in te zetten als verlengstuk van andere media.
- Heb je een plafond bereikt met search marketing en andere pull-media?
- Wil je meer rendement halen uit bezoekers die nog niet hebben geconverteerd?
- Wil je regelmatig nieuwe producten of specifieke aanbiedingen communiceren met jouw doelgroep?
- Wil je meer merkbekendheid en merkvoorkeur genereren?
- Kun je niet veel mensen bereiken met search marketing?
Werkwijze & mogelijkheden
In tegenstelling tot een paar jaar geleden is de focus bij display advertising verschoven naar het automatisch inkopen van advertentieruimte. Inmiddels zijn er honderden bedrijven die display advertising aanbieden. Van Google tot Criteo, maar ook bij grote uitgevers zoals Sanoma en RTL kun je terecht voor een display campagne.
Impactful Online Marketing biedt ondersteuning om uit zo’n groot aanbod de juiste netwerken te kiezen die het beste passen bij de gezamenlijk vastgestelde KPI’s en doelstellingen. Vervolgens bepalen we welke display strategie het beste past in de gehele mediamix. En ten slotte brengen we de display campagne ten uitvoer en optimaliseren we de campagne voor optimaal rendement.
Een greep uit de mogelijkheden met display advertising bij Impactful Online Marketing:
-
- Onafhankelijk advies met betrekking tot display strategie & netwerkkeuze;
- Retargeting / remarketing;
- Prospecting;
- Branding;
- Video Advertising op onder andere YouTube;
- CRM-data integreren in display campagnes;
- Social media display advertising (Facebook, Twitter, LinkedIn);
- Searchintegratie binnen display campagnes;
- Meten, analyseren & optimaliseren campagnes.
Display Advertising diensten
Al onze diensten worden voor iedere klant zorgvuldig en in overleg samengesteld. Na een eerste kennismakingsgesprek doen we een voorstel voor een, hopelijk langdurige, samenwerking.
Een greep uit onze Display Advertising diensten:
- Display advertising strategie;
- Display advertising netwerkkeuze;
- Creatie bannermateriaal en landingspagina’s;
- Volledig campagne-management;
- Rapportages en analyses van de gehele mediamix;
- Begeleiding op maat (zowel 1-op-1 als voor teams).
Waarom Impactful Online Marketing?
- Ruim 10 jaar online advertising ervaring;
- Ervaring met strakke ROI-targets;
- Persoonlijk contact en begeleiding;
- Passie voor groei en maximaal resultaat;
- Impactful Online Marketing is gecertificeerd Premium Partner van Google Ads.