Skip links

Internationale SEA voor YourSurprise

Portfolio Categories: Facebook

YourSurprise is een webshop voor gepersonaliseerde cadeaus. Het assortiment bestaat uit ruim 1000 unieke cadeaus. Impactful helpt YourSurprise bij het succesvol adverteren in Google AdWords en Bing Ads in de Nederlandse, Belgische, Franse en Duitse markt.

De uitdagingen

  • Steeds zwaardere online concurrentie;
  • Afvlakkende groei / stabiel zoekvolume;
  • Verschuiving naar mobiele apparaten;
  • Afhankelijkheid van enkele retail momenten zoals Kerst en Moederdag.

Voor YourSurprise is een perfecte timing en slimme inzet van het mediabudget cruciaal. De focus ligt op het genereren van return on investment (ROI) en omzetgroei. Door een creatieve en strakke aanpak is het Impactful en YourSurprise in 2014 gelukt om de omzet te laten groeien met 10% en de ROI te verhogen met 14%.

Aanpak

Omdat YourSurprise binnen AdWords altijd al prima vindbaar en zichtbaar is geweest zijn we op zoek gegaan naar creatieve manieren om de campagnes winstgevend te laten groeien en uit te breiden. We constateerden namelijk dat de groei van het zoekvolume in Google en Bing de afgelopen jaren minder spectaculair was. Bovendien merkten we dat het gebruik van de mobiele telefoon en tablet een enorme stijging liet zien. Omdat het tot januari 2014 nog niet mogelijk was om op mobiele telefoons een bestelling te plaatsen, bleek deze verschuiving naar mobiel ook een uitdaging.

Om winstgevende groei te kunnen realiseren kwamen we met een plan om zoveel mogelijk uit te breiden door te experimenteren. Experimenteren met nieuwe advertentienetwerken, beta’s binnen AdWords uit te testen en veel meer de focus te leggen op onze mobiele ads.

Wat hebben we ingezet?

Hieronder lees je kort welke netwerken, beta’s we hebben ingezet om tot het resultaat te komen (inclusief enkele takeaways).

  • Bing Ads
    • Ondanks dat Bing Ads relatief klein is levert het toch extra bereik en omzet op.
  • Dynamische Zoekadvertenties (DSA) in AdWords
    • DSA stelt je in staat de long-tail te bereiken.
  • Remarketing voor het zoeknetwerk (RLSA)
    • RLSA stelt je in staat om een hoger bod in te stellen voor mensen die je merk al kennen.
    • Of zet RLSA juist in om alleen op je doelgroep te adverteren.
    • Beta: de inzet van RLSA voor Google Shopping.
  • Mobiel
    • Mobiele bodaanpassingen zijn extreem belangrijk geweest voor een hogere ROI.
    • Mobiele advertentieteksten en extensies kunnen het verschil maken in de CTR en conversieratio.
    • Bij shorttail zoekwoorden zie je een hoger mobiel aandeel.
  • Marktplaatsen (Beslist.nl, Vergelijk.nl, Amazon, etc)
    • In markten zoals Frankrijk en Duitsland slaan consumenten Google over en richten ze zich direct tot Amazon voor het zoeken naar producten.
    • In Nederland richten consumenten zich vaak direct tot vergelijkingssites zoals Vergelijk.nl en Beslist.nl.
    • Via marktplaatsen en vergelijkingssites bereik je een compleet ander publiek dan via zoekmachines.
    • Feed management is KEY!

Resultaten

In 2014 hebben we 10% omzetgroei geresulteerd tegen een betere return on investment (ROI) van 14%.

Heb je het gevoel dat je meer uit je SEA kan halen en net zoals YourSurprise winstgevende groei laten zien? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!